Idioti

Nu har twoforone (i det här fallet Diana) överträffat sig själva när det kommer till generaliseringar av det grövsta slaget och sjukligt enfaldiga blogginlägg. Jag bugar mig djupt och säger grattis och well done! Jag ser texten lite som representativ för hela bloggen, vad den står för och bygger på.

Kvinnlig vänskap vs manlig vänskap, alltså. Redan där känner jag att ribban är satt på en oansenligt låg höjd. Diana vill framställa det som att kvinnor i grund och botten är opålitliga falska bitches, som kliver över lik (läs:sina vänner) för att få det de vill. Det handlar om den kvinnliga tävlingsinstinkten... ni vet den där... ? Det var alltså det som fick mig att le stort åt min vän Poo igår och utbrista 'guuud, så fin du är' medan jag hånlog i smyg år att hon i själva verket hade en suspekt fläck baktill på kjolen och rött läppstift utkletat på tänderna. Det skulle jag ju aldrig säga till henne, tjej som jag är och allt.

Dessa tjejer hon beskriver får mig helt osökt att tänka tillbaka på de 'lite coolare' tjejerna på högstadiet. Jag kan ha visst överseende med att tjejer i den åldern beter sig så. De vet inte bättre, har dålig självkänsla, känner grupptrycket, är ju bara fjorton år, etc. etc. Därefter börjar det rulla på i mognadsprocessen för de flesta, men uppenbarligen tog det stopp för Diana, Crystal och deras likasinnade väninnor. Eller vad vet jag - de kanske inte ens är en dag över fjorton? Allt mer pekar onekligen på det. (förutom att de är där på bajsenyn och ränner omkring, men falskleg är ju lätt fixat)

Att sådana fruktansvärt obegåvade saker ens får skrivas. Jag blir mycket upprörd när jag sitter här, dessutom bakis och jävlig. Och sedan DFJ:s fantastiska uttalande: ”Tjejer stoppar i nya singelpolare glass och sprit så dom blir tjocka medan killar stöttar varandra på riktigt.” Det känns så väldigt mitt-i-prick. Yes, you nailed that one and you're a winner too. Som Diana tidigare påpekat är det ju som nybliven singel man får passa på att trycka i sig kaksmet och dylikt (kanske gäller även glass?). Och så sitter vi där med våra glasspaket och gråter och trycker i oss, precis som i amerikanska filmer. Precis som de stereotyper vi är.

Kommentarer
Postat av: Diana

Jag gratulerar mest er för att ni inte generaliserar åt samma håll. Måste vara asgött att ha träffat tjejer som inte är som de jag har träffat ;) (Men, det beror säkert på att jag är en lite coolare högstadietjej)



And btw. Kaksmet och glass är gott. Stereotypt eller inte.

2008-09-21 @ 17:03:19
Postat av: Kitten

Kan ju bara hålla med (som du redan vet). Måste vara förjävligt att ha sånna vänner. Och måste säga att du (ni) har valt gryma namn ;)

2008-09-21 @ 18:10:36
URL: http://littlemissschizo.blogspot.com
Postat av: Pee

Kitten: Tack. Vi bär våra namn med stolthet.



Diana: Tur att du får äta kaksmet nu då, när du är singel. Akta dig så att inte dina väninnor försöker övergöda dig bara.

2008-09-21 @ 19:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0