Lider även du av mental förstoppning? Bli singel idag!

Det är mycket man inte får, kan och vågar göra när man är hårt fängslad och fastspänd i ett förhållande. Som att gå och bajsa när man vill. Boka en spontanresa. Supa sig dyngrak. Eller - och det här är kanske det viktigaste av allt - göra en kaksmek och äta upp hela själv. I tre långa år gick jag runt och fantiserade, drömde om, längtade och trånade efter att få göra en kaksmet och äta upp hela själv. Aldrig fick jag utlopp för detta inre begär, och det tärde på mig alltmer. Frätte sönder mig inifrån. Jag kände mig så instängd.

Men så en dag, när jag som mest höll på att förgås av mina inre begär, förde ödet mig till twoforone's blogg. Där läste jag något som öppnade mina ögon.

"[...]Gör någonting som du bara kan göra när du är singel. Boka en spontanresa, gör en kaksmet och ät upp de eller sup dig dyngrak och ramla hem vid 6 på morgonen och njut av att ingen ligger och tar upp plats i din säng när du är kalaspackad.

Att vara singel, är inte tråkigt. Det är inte tragiskt och det är inte ensamt.[...]"

Dessa ord träffade mig som ett spjut av inspiration och styrka, rakt in i min kaksmetslängtande själ. Jag rannsakade mig själv och till slut kände jag bara att NEJ, nu är det enough, banne mig! Jag ska lämna honom. Sedan ska jag äta smet tills jag bajsar ner mig. Med öppen toalettdörr och allt. Livet börjar här och nu.

Så jag lämnade honom. Gjorde en tredubbel sats med kaksmet och hällde i mig den i ett svep. Jag tryckte ner huvudet i skålen och slickade den ren. Den bruna smeten rann nerför hakan på mig och fastnade i håret, men det gjorde inget. För jag var singel nu. Sedan skuttade jag in på toaletten och skrattade högt för mig själv. Tre års mental förstoppning, skapad av ett förhållande som alla söker men ingen vill ha, uttryckligen rann ur mig. En symbolisk detox. Jag kände hur friheten uppfyllde hela mig. Inget och ingen kunde stoppa mig nu. Så när jag satt där på toaletten, färdigbajsad, uttömd och detoxad, höjde jag mitt finger högt upp i luften och deklarerade för mig själv och katterna: NU ska jag boka en spontanresa! Minsann. En kryssning till Tallin, måhända? Eller en charter till Gran canaria? Jag kan göra vad sjutton jag vill, nu när jag är singel och självständig. Det är så mycket som jag bara kan göra som singel. Tänk vilken tur att jag läste twoforone's blogg. De räddade mig.

Alla ni olyckliga förhållandetjejer därute (jag riktar mig till just er tjejer för jag menar, det är ju liksom allmänt känt att enbart tjejer i förhållanden förvandlas till osjävständiga och instängda små möss, som bara längtar efter kaksmet och spontanresor) - låt er också inspireras av twoforone. Enda sättet att leva upp och blomstra är genom att bli singlar. Slå er fria. Girlpower.

Pee, som njuter av att vara fri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0